Wednesday, January 4, 2012

dah sebulan, lebih sebenarnye aku berhenti kerja. tapi alhamdulillah sampai hari ni kawan-kawan office still call tanya khabar aku && mak. rasa sejuk hati orang still ingat kat kita walaupn kita dah tinggalkan dorang. 

kawan baik aku pun macam tu. itu lah kan yang dinamakan kawan. memang ipoh n tapah xd jauh sangat. 7ringgit 2posen je duit tol. tapi dorang datang jugak. buat semangat katanya. bahagia aku rasa. diploma je sesame, pastu masing2 buat hal sendiri. tapi masing2 dekat je kat hati. thanks. (:

keadaan mak alhamdulillah. makin sihat. makin segar. makin ceria. walaupum doc kata mak punya lung cancer dah tahap 3-4, tapi aku yakin mak boleh sembuh. kuasa Allah adalah segala-sagalanya. 

ada seorang jiran ni bila datang mejenguk mak aku rasa seronok. tambah kuat n macam bg harapan dengar kata-kata dia. makcik ni orang kelantan, manis je muka dia. husband dia cancer otak. doctor kata tunggu masa je nak meletup. keadaan cancer tu dah macam gunung berapi. kalau pecah akan mati. untuk buat pembedahan pun 10% je harapan berjaya. kalau x buat pembedahan tu, akan mati jugak. paling tidak kita mencuba -kata makcik tu. alhamdulillah, dah 2 tahun pn pembedahan tu berlalu. 

mula-mula dapat tahu penyakit si suami, mkcik ni jadi murung. langsung x mahu jumpa sesiapa. dia terus rasa dunia dia gelap. 
tetapi, pada awal perubatan yang buat dia kuat semula kerana ayat doctor macam ni. 
"Allah pilih kita untuk penyakit ni. kita kena bersyukur. kita insan terplih. Semuanya mesti ada hikmah"



No comments: