Sunday, September 26, 2010

walaupn x pandai, tapi aku tahu nilai~~

apa yang aku nak nilaikan ini adalah perkara yang memang semuanya tiada kaitang dengan kalkulator. ni pasal cerita2 melayu; drama 0r filem.. ikut pada pandangn && kaca mata aku sendiri lah.. seronok atau bosan tu kan subjektif..

macam b4 ni aku tengok mantra(paling xsuke).. mungkin ade yang x setuju, semua itu citarasa masing2 lah kan..
lepas tu epilog syurga cinta. bg aku merapu &&& menyakitkan mata. tapi ramai yang aku perhatikan suka.. aku x suke, aku punya rasa. tiada siapa ada hak nak halang macam mane aku x halang korang suke cerita yang aku x suke..

ni salah satu cerita yang aku suke:::

MAGIKA. walaupn pada awalnya mmg xd niat langsung nak tengok cerita ni sebab pelakon utama && also poster. cam bosan kan??

tapi hasilnya.. fuhh!! pelakonnya mantop, jalan cerita &&& view superb, cantik!! make-up, pakaian sume match lah.

lagu maya best. mane nak dapat dengar lagi yek?? cantik plak tuh. && putri gunung ledang, sape sangka akan jadi cenggitu.

walaupun pelakonnya ramai and watak kejap2, tapi puas hati.. semuanya memang kena && rasa macam memang diri dorang yang real sebegitu!! pastu macam x sangka yang dlam cita ni boleh gabungkan balik SENARIO; senario yang mula2 senario dulu tu, dengan loghat kedahnye.. selain dari tu, watak belalang dalam p.ramlee pn ado. bukan takat lagenda tanah melayu aje taw. ngan bawang puteh bawang merah sekali.. pastu kalau agak2 nk tgk vanida buat lawak, kat sini ade. walaupn x sampai setengah minit. lol!!

xsangka plak mawi && diana ni sesuwai.. siapa kate mawi kayu.. tengok okeh aje. (tengok mawi teringat kat ex)

cerita ni memang sesuai kalau di bawak budak2 nakal && suke keluar time magrib.. ada nasihat dan boleh di buat pengajaran.

kepada budak nakal:: jangn la degil2, nnt sesat kt dunia MAGIKA baru tahu. (ala2 bunian kan)
 lagi nak cakap, cerita ni kalau lawak memang lawak habis &&&& bila tiba time sedih,sunyi sepi panggung. xmalu nak bg tahu, 2 3 kali jgak lah meleleh.. hebat!!
walaupn cerita ni macam mmg sangt ringan, tapi bg akulah, cerita ni masih memerlukan penonton untuk berfikir. tapi kalau x terfikir pn macam xd yang terlepas lah.. terutama pasal anjing!

tahniah KRU!!! (satu pokok tu memang sebijik muka yusri)
bagi aku, sesiapa yang rasa seperti cerita ni x besh, mungkin dia terlalu dewasa untuk berhibur. aku balik2 terun nak up-date blog && tulis sal ni. bukan sebab nk gtw yang aku dah tengok, tapi nk bagitahu bahawasanya cerita ini SERONOK!!
hehehe.... sorry~~~ pada sesiapa yang x berapa suke membaca ini.
dan diakhir cerita ni aku pn bersuara ''baru aku paham clip video penyembuh rindu tu..sebelum ni penin x tahu ape yang cuba clip tu sampaikan" so, pada sesiapa yang ada rasa sepertiku.....tengok lah cita nih. bukan senang nk tgk pelakon menyanyi.

3 comments:

Nama Baru said...

citer nie cam tiru gaya2 alice in da wonderland jer huhu..

aini dalini said...

dan la jgk lena masa mawi nyanyi..
wakaka!!
mawi xsyok...
woohoooo

Cik Miza said...

yang penting saya sensiri happy!!