Wednesday, March 23, 2011

suram dan beku~~~

lama rasanya x update ape2 kat sini. cerita tu ade, tapi agak bizi or agak lezi?? huhuhuuu

20hb dah berlalu, itu tandanya saya dah pergi lah ke majlis perkahwinan mr supervisor saya tu. pasangan? xd. cuma, pada kad yang dilekatkan pada hadiah saya tulis "miza&pasangan"-sama macam kad kawen yang die bagi. huh! hadiah xseberapa, hope orang kaya && standard boleh terimalah ye,,,

couples days before hari nikah supervisor saya ni ade lah die bercerita beberapa cerita. berdasarkan ceritanya buat saya terfikir, betulkah keputusan yang diambil untuk mendirikan rumah tangga? macam mana kalau silap? tapi kenapa saya yang beriya2 memikir. padahal kami kenal juz dalam beberapa bulan je. ok xpe. hope everything will be ok. mungkin ini perkara biasa bagi orang yang nak menikah kot. tapi, satu opis cakap pasal die. cakap yang kononya die ni xd aura nak jadi pengantin langsung. xd macam eksaited or happy. macam masih berfikir2 pn ada. 

ada yang pernah bertanya, mengapa tergesa2. jawapannya, kesian kat dia. (tunangannya)
boleh ke kawen atas dasar ini. kesiankan umur yang makin meningkat??


so, dihari persandinganya. jam 9 pagi lagi saya dah bersiap. huh!! eksaited gile kan???? kami g konvoi ramai2 satu opis. dek sebabkan satu lagi kereta lambat sangat, kami gerak dulu. 2 kereta. sampai kat sana, jumpa g satu kereta. so, kami bergerak sekali lah ke rumah pengantin.. 

takde bunga mangga amat menjadi masalah kepada tetamu yang x tahu rumah pengantin. so, pada sesape yang nak kawen lepas ni, sila amek berat ye perkara ni ya. kami juz nampak kereta banyak tepi jalan, tapi khemah ngan bunga manga xd. so susah ooo. x tahu mane nak parking. xtahu mana nak tuju. silap tuju plak nanti. so keputusan, paking kat masjid. dari sana, kami ikut je makcik2 yang kami rasa orang situ. ikut dorang masuk simpang mana. dah la orang rumah tu kami x kenal, takut salah rumah. mujur lah adek beradik pengantin ni muka ala-ala potostat!. so, kami dengan selambanye kata, memang sah ni rumah die.

then kami tgk pelamin, ade 4 bangku, so kompem lah ni rumahnye. sebab dorang kawen 2 pasang sekali. mr supervisor saya && adek perempuan die.

xyah cerita tentang keadaan kenduri, sebab nanti banyak sangat plak. cuma, kami tunggu pengantin memang lama gilaksssssssssssssssssss.... x saba, macam rasa tunggu artis pn ade.

setibanya pengantin, rasa mengelupo semacam. gediks2 pn ade. hahahaha.. eksaited nak tgk pengantin. konon macam rindu sangat dan seminggu x jumpa. hahaha...

tapi, tanda soal besar punya ada atas kepala. kenapa la muka en supervisor saya ni macam ni. masam gile!!! en, plezzz la. ini hari kawen ok. bukan majlis orang mati atawpn hari untuk pembentangan keuntungan syarikat. xyah nak berat2 kepala. tengok pasangan yang lagi satu tu, elok je. senyum manis je. walaupn pada hakikatnya mr supervisor saya jauh lagi hensem. ceh!!!

tapi, tumpuan kami bukan takat en sahaja. lebihnya pada, PN R. heheheh (nama dirahsiakan) sebab, nak tgk gaya orang nya. muka, boleh tahan, body memang mari. jujur cakap memang cantik. make-up memang superb lah!!! OOOwsem! 

atas pelamin, heran lah, nape susah sangat nak senyum tah. tgk muka en supervisor, macam nak nages pn ade. muka bini die, macam bengang pn ade. hahahaha.. mau x nya, kami duk buat2 gedik santai ala2 gatai ngan en supervisor tu. kami tahu die kuat jeles yang super duper jealousy punye orang. jahatnya kami. atas pelamin muka die dah masam, masuk bilik satgi, x tahu lah ape soal siasat yang bakal dikenakan kepada en supervisor kami. hahahha

jahatnya kami!!!

huhuuuuuuuuu
tapi, bila balik start dari dalam kereta sampai lah isnin selasa Rabu x sebab saya x masuk office semua duk cerita pasal R. kesian lah kat en supervisor kalau betullah ape yang kami sangka. xbaiknya kami.. tapi..... hmmm entahnya. 

takutkan nak amek keputusan untuk kawen nih??

yang menjadi hairan kepada saya pulak, kenapa perlu saya mimpikan en supervisor saya ni?? dah 2 malam berturut. lokasi mimpi adalah tempat dimana kami selalu sembang. iaitu pantry. time minum kopi cicah biskut. dia kata menyesal. hope sangat mimpi tu mainan tidur sebab saya lupa basuh kaki. 

fuhh fuhh pegi jauh2 mimpi buruk! tapi, kalau malam ni mimpi lagi. saya takut isnin nanti die masuk office dengan muka kerut die tu lah. muka time die period. walaupn lelaki x pernah period... 

kami doakan yang terbaik untuk en supervisor. Selamat Pengantin Baru S&R. Moga kekal ke anak cucu. bahagia. && tiada curang~~~

No comments: