Tuesday, March 1, 2011

bank rakyat vs. balai trafik

miza rasa semua kawan tahu yang miza practical kat bank rakyat.. pada sapa-sapa yang tak tahu lagi, ni cik miza nak bagitahu bahawasanya saya menjalani latihan industri di Bank Rakyat caw. Tapah, Perak.. hamboih2 siap bagi tahu nama penuh lagi tu... bank rakyat ni lokasinya berhadapan dengan IPD Tapah.

so, kepada sesiapa yang nak tahu pasal loan, or any other Bank Rakyat products boleh lah tanya... saya akan cuba memberi jawapan yang terbaik. tinggalkan no phone, nanti saya akan hubungi encik kembali... mak aih ayat, ini mmg ayat skema dari seorang pelajar praktikal yang menjawab panggilan talifon, tapi x sure ape jawapannya.. 

tapi, situasi yang kat atas tu awal2 je lah. time rajin lagi nak cari tahu, nak tanya2.. ataupun, time tu, x sure pn panggilan tu nak disambungkan ke unit mana. 

tapi sekarang miza dah pandai.... agak pelik je soalan tuh, terus tekan "tranfer".. hantar je mane2 unit yang berkaitan.. al-maklumlah,,,saya dah macam operator dah kadang2.. tapi syok pe jawab call. just kekadang bengang, time pick-up phone je, line orang laen dah sambar dulu. rasa macam bangang je "hello'' sesorang..

tapi hari ni, soalan mmg pelik. dah masuk bulan ke-4 practical kat bank rakyat, first time dapat soalan yang agak mencabar IQ udang saya nih... huh!!!



lokasi: tepi talifon sambil tulis alamat pada sampul surat..
"ring...ring..."

saya: hello selamat pagi,, bank rakyat cawangan Tapah~~~(suara super sopan lah, memang hipokrit gile time angkat phone)

customer: tumpang tanya cik

saya: mengenai apa tu en??

customer: hari ni ada orang bayar saman lagi x?

saya: hah?? bayar saman???? mana la miza nak tahu (hilangdah kelembutan hipokrit suara. memula saya igt ada org bank nk pekena saya, bila tgk balik skrin talifon, line luar. bukan intercom)

customer: xkan x tahu kot

saya: eh sorry encik.. saya x pasti. sini xd bukak kaunter bayar saman. kalau encik nak tahu, kene call balai trafik depan lah. no 4011222~~ ok encik??

customer: oh xd eyh? terima kasih yeee.....



p/s= kalau nk buat loan untuk bayar saman boleh la incik~~~

1 comment:

Anonymous said...

still lagi keje di Bank Rakyat Tapah ke?