Sunday, February 20, 2011

anak kak wa bila lagi????

saya selalu terbodoh sekejap bila dengar soalan yang menjadi tajuk entry ni diajukan pada mak. adoiyaiiiiiii~~~~ nak  senyum xkene, nk buat2 xdengar pn x boleh, nk buat muka pn serba xbetul. xtahu cane nak di create muka ni supaya hasilnya sesuai dengan soalan yang diatas tu..

prime place bagi soalan ini ditanya adalah di rumah orang kawen, dirumah kawan2 mak ayah yang dah lama x jumpa, dan pabila ada mesyuarat depan pintu suri2 rumah dipetang hari. laen2 tempat antara kegemaran soalan ini berkumandang adalah di shopping complex, kedai makan, dan beberapa tempat awam lah. tidak lupa juga ada yang bertanya melaui talifon. (tapi sebagai soalan sampingan lah)

ini lah sebabnya mengapa lately saya memang malas sgt nak melibatkan diri kat tempat2 yang mcam tuh.. 

first, rumah orang kawen.. cukup la anak tuan rumah tu yang kawen, mkck2 xyah la nak tanya bila pulak anak mak saya yang sulung tu nk kawen,. kalo die nk kawen nanti, kompem jemput nye lah. ade lah kad sampai umah. paling tidak, kat balai tiap pejabat cik bob letak.

2nd, kawan2 lama mak&ayah. bila bertandang umah atau kami yang menandang (mujur xtendang), mesti ade "bila nk buat kenduri".. kalau dulu, saya memg terpinga. kenduri ape?? tapi sekarang, saya tahu dah.. nk kenduri apa nya makcik... xd lagi yang nk kawen.. sabar ya, sabar... kalau mkcik ade anak jantan yang ala2 zahiril rupa paras, tapi iman macam akhil hayy, boleh lah rekeman kat anak mak&ayah saya yeee.....

lastly, yang selalu sgt jadi sejak akhir akhir nih... jiran2 ku. semua prihatin dan ambil berat. (sama la tu kan) bukan lah saya ni jenis suka nyebok bila mk nyembang bersama teman2 nya.. tapi, kalau dah mak ambil saya balik keje pastu singgah umah kawan die, xkan saya xnk turun kereta. xkan saya nk terus balik umah padahal mkcik2 tu dah nampak. nanti kata kurang ajo pulak. hish!! selalunya kalau dah sembang tuh, bukan sorang dua, pakat lah ada yang bawak anak, bby, semua. saya mmg suka budak. xbermakna saya nak beranak. mestilah saya suka acan2, dukung bagai kan. pastu duk tanya. siap bagi jangka waktu lagi. paling-paling 2 tahun mk saya boleh bercucu. mak aih, 2 tahun??? double dari tu pn saya rasa x makcik..

lebih kurang 7 tahun x duduk sekali ngan mak. ni balik rumah balik && selalu ada bersama family && ikut sana sini.. mungkin sebab itu kot. maybe yang orang keliling nampak saya dah habis belajar.. bagaimana keadaan kalau betul2 da habis belajar. lagi lah runsing agaknya. soalan ni mesti x habis nye lah... huhuuuu atau pun sebab faktor muka. muka saya nampak tua sangat ke????? aisemen!!!!

umur saya baru 23. muda g pun.. belum perlu fikir lah pasal rumah tangga.. belum.... belum.... setakat orang keliling yang tanya saya x berapa kisah. tapi jgn sampai ada family yang gatal2 mulut nk tanya. kalau agak gatal, sila basuh pakai listerine ok!

1 comment:

amir bagus~ said...

saya xkacak.saya x tinggi. tp saya ikhlas hehe