Sunday, August 29, 2010

akhirnya selesai juga kes2 org gaji aku!!!

dah 3 4 hari aku duk ngadap mendalah nih.. benda apakah itu??? ESEMEN CTU yang bertajuk isu pembantu rumah... nak d kupas pasal isu2 berbangkit, ape kaitannye dengn hubungan etnik dan bermacam lagi lah.. rase nye mmg x perlu miza kau nak tulis kat sini sebab ini bukan kelas CTU ustaza latifah.. tunggu esok je la kau lampiaskan semua yang dah kau hadap seminggu nih!!

sub topik yang aku dapat hasil undian(tapi aku tukar ngn marina sebb x berani jadi first prezenter) adalah kes2 yang melibatkan pembantu rumah dan juga jalan penyelesaian lah.. mule2 aku igt senang, tapi penin kot.. mmg banyk sumber, tapi semua cakap benda yang sama.. satu2 kes aku duk baca bukan main bayak artikel.. boleh kate aku dah hapai lah kesah dorang nih.. makcik nirmala bonat, kak siti hajar salibi..seronok dah balik negara??cane hidup sekarang? lebih bahagai??? kesian dorang kene dera. yang meninggal arwah mantik.. dasyat betoi yang dera nih. mujur bukan org melayu!! kalau aku, nak pukul binatang seperti cicak pn x sampai hati.. nyamuk je aku pukul hari2 sebab die dah keturunan die duk geget aku!!

tapi kan, kes dera ni bukan takat malaysia dera indon aje, yang org gaji indon buat taik lagi ramai!! dera anak org, x reti buat keje, lari, curi duit hatra benda, bawak masuk boyfren dam macam2 lagilah.. yang bakar rumah pn ada. tak paham aku ape jenis pemikiran dorang nih.. padahal majikan layan siket punye baik dah.. tapi nak buat macam mane kan,, melayu terkenal dengan sifat baik && sopan santun.. perkara remeh dan kecil2 cam ni x di laporkan pada pihak berkuasa.. malas nak panjang cerita, dan di maaf kan camtu je.. kalau rase terkilan atau serik pn, takat x pakai org gaji je..

orag gaji indon ni mmg x patut d bagi muke.. duduk ngn orang melayu buat taik. x sedar diri, melawan bagai. try keje ngn cina ke hindu ke, baru tahu langit tinggi ke rendah.. pastu buat report.. bukan la aku sokong kes dera terhadap pembantu rumah, tapi kes2 yang org gaji ni buat lagi banyak tapi x di hebah kan se hebah kalau dorang yang kene..

aku yang jadi emo lebih ni sebab mmg ade pengalaman sendiri dalam family dengan org gaji indo x sedar diri nih!!! org gaji makcik aku lah.. festime g umah mkcik aku time neng ni baru keje tekejot kot, die duk atas sofa tengok tv siap sila panggung berkain ketat lagi tuh.. sembang ngn aku macam member.. yang mak ngn mkck aku kat dapo, masak tuk petang tuh.. aku fikir xpe lah mkck aku layan die baik, die jage ayah mkck aku pn baik.. g shopping bawak, duit die ade sendiri, suke hati lah die nak beli ape kan.. tapi dorang ni ade jenis x hormat harte orang.. ade ke patut die ikut mkcik aku g pasar ble pakai kasut aku. bengang tol.. bajet lah!!
makan hari makan bulan aku tengok neng tuh makin melaram.. (aku selalu g umah mkck aku ni kat peneng kalau weeknd) enset die x yah cakap lah, die igt artis ke?? aku pn x t guna enset die.. power sgt!! fesyen rambut pn berubah2 ikut edaran masa.. mule die kasi rebonding, 2 3 bulan die suh mkck aku bawak curl pulak.. && mkck aku ble kate bia la duit die...
nak d jadikan cerita hujung tahun lepas die lari x bersebab.. ikut pintu belakng time mkck aku xd umah && adik2 sedare aku sume main kan depan... sedar2 dah hilang je.. mujur die x angkut barang2 umah. die juz seludup masuk bilik mkck aku amik die punye posport. yang jadi bengang, baru je renew pasport tu bape ribu tah sampai bulan lapan tahun ni lah. bukan pakai duit die pn,,,
dalam seminggu lepas tu baru dapat tahu knapa die lari... rupe nye die jage ayah mkck aku x betul.. entah macam mane tah atok tu boleh jatuh.. takut lah tu yang lari.. org tue kalau jatuh tahu lah jadi macam mane. langsung x boleh duduk..
mme *&%##^@!!! betoi neng nih...
yang lebih @#$%^&*!! ade lah, die bg tahu org keliling yang mkck aku dera dia, bg die makan nasi basi, x bayar gaji... wei bodoh, semua org boleh tahu kau menipu lah.. kamu make-up lebih dari majikan ko kate mkck aku dera kau??? bg makan nasi basi kepala hotak kau, dah la makan pn mkck aku yang masak.. yang paling x boleh belah nye x bayar gaji. enset kau, baju kau melampau2 mane dapat duit???
yang lagi bodohnye neng ni sebab die keje kilang kat kawasan tu && sewa rumah kat daerah2 tu jugak.. bile jumpe jiran2 tu yang boleh die bercerita.. nasib kamu belum terserempak je lagi ngn mkck aku, kalau x, mmh tahu lah nasib kamu!!!!!!!!!!!

lepas ni aku da xnak suke indon lagi. ari wibowo ke, baim wong ke, dude ke, same aje.. kalau aku fikir balik cerita indon yang melambak kat channel malaysia ni pn dah tunjuk perangai dorang; tamak, kaki belit, penipu, ilmu hitam dan macam2 lah walau sesama sendiri.. kite pulak senang2 percaya dorang untuk jage rumah tangga kita. oh tidak! untuk kawen ngn indon (walaupn kaye atau hensem macam gunawan) oh tidak!!! aku da sedar. tambah pulak kemarin dorang bakar bendera kita!! mmg jahat x guna.

kalau aku perlu sgt pambantu pn, cukup untuk datang ke rumah seminggu sekali.. bukan tinggal sekali!! anak2 rela aku bayar mahal letak kat taska ataw hantar rumah org melayu kita dari berisiko untuk anak kita di sepak terajang.. mintak simpang malaikat 44~~~

No comments: