Sunday, October 24, 2010

perubahan...

bila aku tengok org buat ape yang pernah aku buat dulu, aku rasa macam aku buruk sgt.. kalau boleh di ulang masa, aku akan lebih berhati2 dan lebih banyak berfikir. berfikir dari segi pandangan orang. bukan pandangan aku.

aku benci dengan masa lalu aku, kalau boleh tolong delete dari igtan aku juga dari igtan org2 yang pernah mengetahuinya.

tapi macam 2 ayat yang selalu aku pegang:

  1. setiap kejadian pasti ada alasan
  2. sejarah takkan lupa
sekarang aku dah faham kenapa tuhan tentukan macam ni, tuhan sayang aku && tuhan mmg ada alasan tentukan kejadian tu. 
aku dah faham kenapa 'dia' bertindak macam tu, cuma dulu aku x nampak. apa yang aku nampak hanya dari segi aku, bukan pemikiran 'dia' dah kelilingnya.

apa yang dah jadi x mungkin aku lupa, walaupn sangat pahit dan memalukan. dulu aku happy, tetapi sekarang aku sgt malu. aku hanya aku. aku hanya insan biasa. xlepas dari salah dan dosa. 

dengan salah aku yang dulu buat aku sedar. sekarang aku hidup atas dunia nyata. aku lebih matang dan perfikiran +ve dengan setiap apa yang berlaku. 

aku dah x boleh buat apa. kata maaf? mmg tiada makna bagi sesiapa. hanya sekadar cukup syarat. tapi bukan semua tahu menilai ucapan maaf. mungkin maaf aku dianggap mainan walaupn mmg itu yang sebenarnya lahir dari kekesalan hati yang paling dalam.

apa yang terjadi biarkan ia terjadi. tarima kasih tuhan kerana masih sayangkan saya! saya x pernah salahkan takdir, cuma saya ada sedikt kesal.

7 comments:

SmaRtlaZyGuRl said...

kita xleh ubah apa yg dah blaku..biar yg lepas tu lepas..yg pnting pandang ke depan dan mulakan langkah dgn lebih berhati2~
setiap yg berlaku pasti ada hikmah sebaliknya..hanya tuhan yg tau apa yg terbaik tuk diri kita..
jgn kesal dgn apa yg dah terjadi. jdkan smua tu pengajaran tuk ari mendatang..
hahaha...pnjg lak sy pokpek..k..gud lux final ekk..nk start stdy da ni..sok paper!..

::akuchewa:: said...

better late than never..
failure is never final...
sweet after sour..
like after hate...
love after like..
succes after fail..
happy after sad..


u after i...
and wat i`m trying to say...=)

be cool be strong be yourself

Naufal Zaidi said...

betol ke mummy yg komen kat atas nie?? hehe

Cik Miza said...

thanx SmaRtlaZyGuRl && chewa~~

Naufal Zaidi said...

cik miza : pergi kat website nie http://www.budiey.com/pemenang-festival-filem-malaysia-ke-23/

Cik Miza said...

oh my asmara! tapi dia x macam asmara, so x brapa suke lah!

Naufal Zaidi said...

eich byk lar asmara kamu 2..