Tuesday, January 4, 2011

masih lagi tidak terlewat rasanya...

apa yang saya mahukan untuk 2011 nih??

sudah pastinya untuk menjadi lebih baik dari tahun sebelum ini.. semua orang mahu perkara ni. mane ade orang yang nak perkara jelek2 terjadi dalam hidup... 

apa yang benar2 saya mahukan??
1. mahu lebih teguh dengan agama
2. saya mahukan cinta. (ops!! gaya ayat macam x kena. tapi inilah hakikatnya)

nak kata meniru zahiril, saya rasa tidak. tapi, ayat beliau saya setuju... saya sokong && saya copy. tetapi 'copy'nya saya xmahu taip. pergi lah baca sendiri..

kembali pada apa yang dimahukan,
1---> agama. sejujurnya sebagai manusia, saya tahu mngenai agama. mak ayah dah hantar g sekolah agama dari kecil. tapi tu lah, diri sendiri.. agak jahil. tahu tapi x amal. manusia degil. saya berharap, perubahan pada diri yang saya ubah bermula ramadhan dulu akan terus kekal ke tahun ini, dan terus menjadi tabiat di tahun-tahun yang akan datang.

2----> cinta.setelah sekian lama saya tanpa cinta, saya mahu kembali merasainya.. tetapi, inilah yang paling menjadi teka-teki. sehingga sekarang, tiada yang benar2 dapat meggetarkan hati. tetapi, saya mahu merasakan cinta itu. huh!! susah betul. 


untuk mendapat yang ke-dua perlu ada yang pertama. teringat ceramah kat RTM1 sempena awal muharam dahulu::

"sebelum mendapar cinta sejati, kita seharusnya mencintai pencipta dengan sepenuh hati"



No comments: